Susijusi informacija


TRUMPALAIKES REKLAMOS KAMPANIJAS PALANKIAUSIA TRANSLIUOTI ACM EKRANUOSE, PATVIRTINO TYRIMAI

Nuo 2005 metų pavasario TNS Gallup atlieka reklamos kampanijų ACM lauko ekranuose pastabumo tyrimus. Per 2005 metus TNS Gallup atliko 12 reklamos kampanijų ACM lauko ekranuose pastebėjimo tyrimus. Tyrimai atlikti Omnibuso apklausos principu. Apklausa reprezentuoja Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestų 15-74 metų amžiaus gyventojus. Tyrimo dalyviams kompiuterio ekrane rodomi kampanijų reklaminiai klipai ir klausiama, ar jie matė šią reklamą ACM lauko vaizdo ekranuose savo mieste.

AUKŠTI REKLAMINIŲ KAMPANIJŲ PASTABUMO REZULTATAI

2005 metų tyrimų rezultatai rodo, kad panaudojus nedidelį biudžetą, galima pasiekti itin aukštą pastabumo rezultatą - įvairių kampanijų pastabumas svyruoja nuo 20% iki 63%. Akcijinių kampanijų pastabumas yra keliais procentais didesnis nei įvaizdžio kampanijų. Rezultatų skirtumai tarp vyrų ir moterų, bei amžiaus grupių pastebėjimų labai priklauso nuo reklamuojamo produkto ar paslaugos, tarkim interneto reklamą daug labiau patebėjo vyrai, iki 39 metų, o vaistų nuo viduriavimo - moterys, daugiausia vyresnio amžiaus. „Paprastai produkto įvaizdžio reklamos pasiekiamumas būna mažesnis, nei pardavimų skatinimo, kuriuo vartotojas viliojamas įvairiomis nuolaidomis ir dovanomis", - komentavo rezultatus „TNS Gallup" marketingo direktorius Edmundas Bražėnas.

REZULTATAMS TURI ĮTAKOS ĮVAIRŪS VEIKSNIAI

Reklamos pastebėjimas priklauso nuo to, kokios kategorijos, produkto, prekės, paslaugos ar prekės ženklo yra reklama. Jei tiriamos kategorijos (t.y. produkto, prekės, paslaugos) ar prekės ženklo žinomumas ir / arba vartojimas aukšti, tai aukštesnis bus ir reklamos pastebėjimas. Ir atvirkščiai, jei kategorija mažai žinoma ir vartojama / naudojama, reklamos pastebėjimas taip pat nebus aukštas. Kalbant apie reklamos pastebėjimą, atkreiptinas dėmesys ir į tikslinę grupę - kuo kategorijos tikslinė grupė yra didesnė, tuo daugiau bus pastebėjusiųjų reklamą. Be žinomumo/vartojimo ir tikslinės grupės dydžio, nuo pasiūlymo patrauklumo, reklamos pastebėjimui įtaką daro ir pačios reklamos efektyvumas, reklaminio klipo paruošimo kokybė.

INFORMUOTI AUDITORIJĄ KAINUOJA APIE 3000-5000€

Remiantis tyrimų duomenimis, paskaičiuota, vidutiniai kampanijų biudžetai yra apie 3000-5000€. 7 miestai (18 ekranų) intensyvios transliacijos 2-3 sav. reklaminė kampanija - 3500-5000€. 3 didieji miestai (13 ekranų) intensyvios transliacijos 2-3 sav. reklaminė kampanija - 3000-4000€. ACM vaizdo ekranų tinkle tas pats reklaminis klipas gali būti transliuojamas visuose miestuose, kur yra ekranai, o jo gamybos kaštai artimi reklaminio skydelio („banerio") internete gamybos kainai.